Schermafbeelding 2015-04-03 om 14.58.30

DIVI-DAY 2015: Blue Circle en DIVIMOVE vieren hun samenwerking met de opening van een greenscreen studio

In het kader van de Nederlandse DIVI-DAY dit jaar zullen Blue Circle en DIVIMOVE officieel hun samenwerking aankondigen met de opening van een greenscreen studio. DIVI-DAY is een gezamenlijk evenement waar YouTubers en partners van Europa’s toonaangevende multi-channel network bij elkaar komen. Met de officiële opening van de greenscreen studio zullen Nederlandse YouTubers worden ondersteund in professionele videoproducties. DIVI- DAY vindt plaats op vrijdag 10 april in het kantoor van Blue Circle.

De meeste van de 200 Nederlandse YouTubers, waaronder de Top 20 van DIVIMOVE, zullen samenkomen op deze DIVI-DAY. In deze Top 20 zitten onder andere: “EnzoKnol” samen met zijn broer Milan, “DusDavidGames”, “NikkieTutorials” het grootste beauty kanaal in Nederland en de jongens van “Smoare” die onlangs een indrukwekkende freerunner video in samenwerking met Walibi Holland uitbrachten op hun YouTube kanaal. Tineke Schouten zal ook aanwezig zijn, deze cabaretier is onlangs aangesloten bij DIVIMOVE. De bekende Nederlandse cabaretier “BraboNeger” zal ook optreden op deze dag, net als gitarist en groot YouTube-talent Igor Presnyakov.

Blue Circle
Blue Circle is een innovatieve tv-producent met een leidende positie in het Nederlandse medialandschap. Als Nederlandse dochteronderneming van FremantleMedia produceert Blue Circle televisieprogramma’s in de eerste plaats voor de Nederlandse markt. Zij zijn gespecialiseerd in entertainment, factual entertainment en dagelijkse shows. FremantleMedia heeft een meerderheidsbelang in multi-channel network DIVIMOVE.

DIVIMOVE
DIVIMOVE is de meest toonaangevende multi-channel network (MCN) in Europa met het hoofdkantoor gevestigd in Berlijn. Het network en zijn internationale team werken samen met meer dan 1700 online video makers uit Duitsland, Spanje, Italië, Nederland, Frankrijk en Polen. Sinds de lancering in 2012, is het DIVIMOVE netwerk uitgegroeid tot meer dan 940 miljoen maandelijks bekeken video en 80 miljoen abonnees. De divisie brandboost van DIVIMOVE ontwikkelt strategieën en oplossingen voor merken die online video platforms professioneel willen benutten.